Lose-lose

Alternativ 1. Minusgrader. Tvätta bilen och den håller sig ren. Kanske främst av den anledningen att du inte kommer in i bilen förrän det blir plusgrader igen.

Alternativ 2. Plusgrader. Tvätta bilen och den blir skitig innan du ens hunnit landa rumpan bakom ratten.


Mina kära kollegor försökte övertala mig att skippa tvätten - "du byter bara smutsen mot ny smuts", men jag tyckte så synd om Tore, som inte fått duscha sedan vi skaffade honom, så det blev en vända i tvätthallen. Det var nog tur eftersom beläggningen på bilen i det närmaste blivit permanent.

Om Tore blev smutsig på vägen hem? Jo då, men nu ser jag vad det är för färg på bilen igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0