Tystnad

Det är lika tyst i mitt huvud som det är tyst i huset.

Efter födelsedagsfesten som varade långt in på gårdagsnatten och lunchgäster idag uppskattar jag lugnet här ute än mer. Snön har lagt sig som en dämpande matta på tomten och vi har ett riktigt vinterparadis. Datorns tysta surrande är allt jag hör.

Kontraster.

Jag älskar tystnaden här i huset. Jag har aldrig sovit så gott i hela mitt liv. Eller haft det här lugnet i sinnet. Skillnaderna mellan lugnet hemma och resten av tillvaron gör också att jag uppskattar det sociala livet ännu mer än innan. Nu när jag får lite luft kommer jag på mig själv med att riktigt längta tills vi kan bjuda in fler gäster. Helst vill jag fylla kalendern med besök från familj och vänner. Så, när kommer ni?

Kommentarer
Postat av: cecilia

Ja, det var ett rackarns roligt födelsedagskalas! Vi kommer så snart vi får, vi vill ju se hur det ser ut när nästan alla kartongerna är tömda! :-)

2009-02-22 @ 23:15:11
Postat av: m

Vi kommer gärna, men jag vet ej när :-)

2009-02-23 @ 10:27:57
Postat av: Ola

Klart vi kommer när vi är klara med alla magsjukor, förklningar och fjällvistelser.

2009-02-23 @ 14:23:13
Postat av: Lotta

Vi kommer mer än gärna - säg bara till :-)

2009-03-02 @ 10:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0