Det som göms kommer fram vid flytt

Det trodde jag inte om sambon. Han är verkligen full av överraskningar den mannen. För det första trodde jag aldrig att han skulle kunna gömma något för mig på 57 små kvadratmeter, men han lyckades med det i över tre års tid! Att det sen skulle trilla en sån här bok ur nattduksbordet överträffade mina vildaste fantasier :



En instruktionsbok om hur en mindre poppis kille får framgång hos damerna.

När jag slutat skratta, efter ungefär en halvtimme, började jag fundera på vad som får den manliga rasen (som per definition skyr instruktionsböcker som pesten) att köpa ett uppslagsverk om hur de ska få napp. Är vi kvinnor verkligen så svårtolkade att vi bör komma med en instruktionsbok? Har de lämnat walkover pga ologiska funktioner? Eller saknar de helt enkelt funktionen flört 1.0 i grundutförandet?
 


Äh, den fungerade ju, säger sambon och håller fram ringen på vänster ringfinger.

Ja. Jo. Det är ju klart.

Kommentarer
Postat av: Sambon

Underbar bok ! Tillåt mig geniförklara författaren och utveckla varför.

Vill till att börja med inte precis påstå att jag gömt boken men efter att planen gick i lås (att snärja en attraktiv blondin) så har den liksom inte behövts…men, jag har inte heller kunnat kasta den.

Nej, den insiktsfulla handledning som denna bok utgör är skriven av en snubbe som förstår vad tjejer menar med kroppsspråk OCH vad de egentligen säger. Han vet allt om hur man får napp och det torde vara en nagel i ögat på kvinnligheten att på 99 sidor ”avslöjas” så grundligt.

Exempel ur kapitlet kroppspråk: ”Håller hon sig runt höfterna är det för att visa att hon har fin figur”

Tesen förkastas genast av sambon men då jag i bokhyllan hittar två tränings DVD ser jag att båda omslagen pryds av en vältrimmad, noga ljuslagd tjej som spänner musklerna…och håller händerna på höfterna ! - vilket skulle bevisas !

Att författaren är en häradsbetäckare av rang råder det ingen tvekan om.

Nåväl, många tips är tämligen självklara kan tyckas men boken tar sikte på att täcka in även de som helt saknar grundläggande färdigheter i att inleda relationer. Man får handfasta tips på hur man klär sig, uppför sig och konverserar framgångsrikt. Efter första kyssen är dock resten upp till läsaren för längre än så sträcker sig inte denna handledning.

Nu har jag väl inte följt alla tips i boken, hade t.ex. en garderob baserad på dressmans samtliga kollektioner då vi träffades och övade inte konversation med en kompis i förväg… men, det finns guldkorn !

Funderar på att gästblogga med veckans raggningstips ur boken, om min sambo vågar låta mig försöka….

2009-01-24 @ 20:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0