Gastronomisk orgasm!

Jag kan inte beskriva det på något annat sätt än en gastronomisk multipel orgasm. En sisådär tolv gånger uppnådde vi våra största kulinariska upplevelser någonsin.

Sambon väger in på + 4 kg jämfört med imorse. Själv är jag 3 kg tyngre. Och inte helt nykter. Till avsmakningsmenyn beställde vi vinpaketet, dvs. åtta olika viner, starkviner och portviner. Jo, och så inledde vi med champagne... Vi rullade hemåt efter fyra och en halv timmes konstant ätande och aldrig har beskrivningen om att rulla någonstans varit så träffande. Jag har aldrig varit så mätt i hela mitt liv - men jag skulle inte låta en halv tesked av vad som än serverades på det där haket gå till spillo, ens om vi tagit oss igenom hela menyn en gång till.

Edsbacka krog är värt ett besök! Det spelar ingen roll hur långt bort haket ligger från befintlig lokalisation eller vad notan slutar på - det här stället är så värt sitt besök! Det är värt varenda öre. (Hmm... lätt för mig att säga eftersom det var sambons examenspresent till mig,  men...)


Nu kan jag dö lycklig.

Och mätt.

Kommentarer
Postat av: m

Bara lokalerna är ju jättevackra. Undra om de serverar en enkel kopp te?

2009-01-18 @ 16:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0