Missförstånd

Jag hade kunnat hoppa upp och sätta mig på att den dagen som man träffas på banken, betalar en hiskelig massa pengar till säljaren och sätter våra signaturer på ytterligare en tjock lunta papper är den dag som är tillträdesdag. Att det är då som huset övergår i vår ägo.

Det tycker inte säljaren.

Säljaren tycker att tillträdesdagen är på söndag, en vecka från idag. Fastän det var han som ändrade kontraktsskrivningsdagen från måndag den 2:a till nu på fredag. De avser tydligen inte flytta förrän på lördag. Flytt och flyttstädning ska visst ske på lördag förmiddag. För det är ju snabbt gjort...(?) Vi blev skapligt förvånade när de meddelade att de inte flyttar förrän dagen efter tillträdet.

Jag läser kontraktet som hin håle läser en gammal välkänd litterär klassiker och kan inte för mitt liv begripa hur det skulle gå ihop. Erfarna husköpare får gärna rätta mig här om jag är ute på djupt vatten, men det måste väl vara fredag som är tillträdesdagen?

Säger mäklaren att vi har rätt blir det spännande - vi kan ju inte låta dem bo kvar när huset är vårt och vi står hela risken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0