Rättvist ska det vara

Vi mätade sträckan från vårt blivande hus till mitt jobb och till hans jobb. Det var visst 33 km respektive 34 km. Mer rättvist och vi hade varit tvungna att jobba på samma arbetsplats. Med tanke på att vi knegar i olika län till och med så är det jämlikt värre.

Nu är ju bara frågan hur hushållsarbetet ska fördelas när ingen (läs: jag) kan skylla ifrån sig pga långa resor... Kan jag komma undan genom att hänvisa till att jag varit hemmafru i ett års tid tror ni? Eller måste jag ta till det tyngre artilleriet; att jag faktiskt stukade vänster långfinger när jag var 15?

Kommentarer
Postat av: Sambon

Glöm det, nu blir det ändring !

2009-01-06 @ 23:28:29
Postat av: Sambons bröder

Han har rätt ! En så intelligent och skarpsynt kille kan inte ägna sinn tid åt hushållssysslor !

2009-01-06 @ 23:30:00
Postat av: Sambons brorsor

Helt rätt ! Han som är den intelligentaste av oss kan inte fördriva sin tid med hushållssysslor !

2009-01-06 @ 23:31:39
Postat av: Sambons riktiga bror nr. 1

Nu tror jag bestämt att det är någon som kan åka dit för urkundsförfalskning....



Är det inte sambins tur att vara hemmafru nu?



// En annan hemmafru

2009-01-07 @ 13:14:59
Postat av: Veronica

Märkligt nog har de tre första inläggen samma IP-adress. Om jag inte vetat bättre skulle jag kunna tro att min kära sambo försöker lura mig...

2009-01-07 @ 17:11:43
URL: http://softshell.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Han kan ju bli hemma-man på heltid och sköta all markservice så erbjuder du dig att arbeta häcken av dig i ett års tid och får en lysande karriär på köpet, kanske till och med en befordran? ;-)

Men påminn honom om att han även måste ta en herrans massa matte-tentor under tiden, gärna analys 1 &2 samt diff.ekvationer. Jag känner en bra matte-coach! :-D

2009-01-07 @ 17:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0