Sju dagar kvar

Det känns rätt overkligt. Om sju dagar är alla papper på huset undertecknade och klara. Om sju dagar är nycklarna våra. Om sju dagar får vi flytta in i vårt drömhus. En vecka bara.

Jag har packat över fyrtio flyttkartonger, men ändå fattar jag inte riktigt vad som är på gång.

Nästa fredag kommer jag att vrida om nyckeln till huset, kliva in och undra vad det var som egentligen hände. Och vad jag gör i deras hus? Kommer vi åka dit för inbrott? När kommer de tillbaka? Hur länge får vi vara här? Kommer de att bli arga för att vi är i deras hus? Och är det verkligen rätt att vi har tillgång till husnycklarna?


Hur lång tid tar det innan det hus man köpt verkligen känns som ens eget hus?

Kommentarer
Postat av: Anonym

1:a gången jag torkade golven, då övergick huset totalt i vår ägo.

2009-01-25 @ 21:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0