Han ska få...

Om han inte var så långt framför mig hela tiden när vi springer över de snötäckta åkrarna och sjunker ner i varje löpsteg skulle han åka på en smäll. Om jag haft någon energi kvar tilll att ge honom en smäll alltså.

"Jag trodde att du ville ha träning" säger han och kubbar iväg med lätta, studsiga löpsteg. Själv stapplar jag efter på ben som blev stumma av mjölksyra redan efter den första djupsnötäckta uppförsbacken som han tvingade mig uppför. Toksur för att jag blir så trött i benen när inte han blir det. Jättesmart av mig att jämföra mig med sambon. Verkligen. Fortsätter springa med ångan pysandes genom öronen och sammanbitna tänder.

Han har ju tyvärr rätt, men, skulle inte någon vältränad rackare kunna ta med sig min käre sambo på ett ordentligt tok-körar-monster-gigantpass så att han också får sig en omgång?? Den som fixar så att han får ordentligt med träningsvärk kommer att bli rikligt belönad av mig!


Kommentarer
Postat av: Sambon

Och jag som trodde att jag var hjälpsam...så får man ett pris på sitt huvud, nåja, jag antar utmaningar ! ...sen är det hennes tur :-)



2009-03-17 @ 22:04:14
Postat av: Ola

Visst är förkylningen är borta tar jag gärna med han på Vaskajörundan + cirkelträning med dödshjulet.

2009-03-18 @ 10:39:45
Postat av: sambon

D,d,d,dödshjulet !!!! Nej fy, det låter sketajobbigt!....nu på lördag eller ?



2009-03-19 @ 19:23:11
Postat av: Veronica

Jag visste att jag kunde lita på dig Ola! Du är en klippa!



Jag vill förtydliga att det här bara är för sambons bästa - han måste ju också pressa sig ibland för att utvecklas... Så kör ett riktigt galet stenhårt pass! =)

2009-03-19 @ 20:30:27
URL: http://softshell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0