Kaputt i egen hög person

Putt. Putt. Kaputt.
Efter att ha tillbringat två arbetsdagar ståendes på stenhårt golv i utslitna tofflor i ett samtidigt halvdrogat tillstånd, med tangentbordet vingligt upp-pallat på en kartong för kopieringspapper, landade jag på sängen när jag kom hem. Där blev jag kvar.

Sambon fick i uppdrag att laga mat. Jag föreslog tacos som lämplig utmaning.


Efter att sett och hört honom stöka runt i köket de senaste timmarna kan jag inte annat än konstatera att jag minsann blivit förd bakom ljuset. Han har i flera år nu använt sig av en taktik som gått ut på att hämta in mat varje gång jag strejkat i köket. Det har visat sig vara en del av en osedvanligt fiffigt uttänkt plan. Få sambon att tro att han inte kan laga mat - så sköter hon allt kockande själv. Men nu är han avslöjad. Tagen på bar gärning. Ha! Han kommer inte att undan så lätt i fortsättningen...


Till mitt försvar att jag inte fattat något förrän nu vill jag poängtera det faktum att jag är blond.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hehehe, eller också var det det drogade tillståndet som fick dig att se klarare? ;-)

2009-04-01 @ 09:50:11
Postat av: Sambon

Hallucinationer säger jag bara...



Jag, laga mat...pyttsan ! Kan ju inte ens göra guacamole...



Ja se vad små piller kan ställa till !

2009-04-01 @ 22:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0