Luriga rackare

Med gula reflexvästar och stripade bilar blir det inte mycket pengar i stadskassan. Inte många som haffas av herr och fru polis när både poliserna och bilarna syns på hundratals meters håll. Men idag var de riktigt luriga. Gömd bakom en lyktstolpe hittade jag en polis med lasern i högsta hugg - han lyckades pricka in en och annan bilist med tunga högerfötter...

Tycker faktiskt att de gjorde helt rätt som smög i buskarna. En saftig böter svider kanske tillräckligt för att ta det lugnt förbi vissa områden ett tag framöver.

Buskkrypande till trots så har jag inte ertappats med blyfot (än), men jag kan tänka mig en massa andra roligare saker att lägga mina surt förvärvade slantar på. Kommer hellre fram en minut senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0