Männen av män

De manligaste av män tillbringar fikarasten med att jämföra sina håriga bringor. Jag snubblar in i diskussionen när de som bäst jämför längden på... ehum.. sina brösthår.

"Såklart är det jag som bestämmer hemma - ända tills frun kommer hem."

"Man är väl karl i sitt eget hus. Jag bestämmer faktiskt själv om jag ska dammsuga före eller efter jag diskat."

"Jag kliver in med bestämda steg i lägenheten, sen hör jag "jag är hemma"..."


Samma män blir oerhört generade på eftermiddagsfikat. Vi diskuterar vilka som kan tänkas söka tjänsten som storboss och en tidigare kollega kommer på tal. "Men hon har fått barn, så då går det ju inte..." När jag påpekar att hennes man kan vara hemma med barnen kryper rodnaden upp från halsen och upp längs kinderna. De äldre herrarna får fram något som möjligtvis kan uttolkas som "höpp, höpp".

Ibland har jag riktigt roligt på jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0