Say cheeeese!

Idag blev jag intervjuad och fotograferad av lokaltidningen minsann.
Nåja, det var inte bara jag. Jag hade sällskap av tre kollegor, en tjej och två killar. Ämnet var manliga och kvinnliga arbetsplatser och jag jobbar visst på en manlig arbetsplats. Säger de.

Konstigt det där. Jag brukar inte fundera på alla karlar. Visst märker jag att jag för det mesta är ensam i omklädningsrummet, men det är inget jag går och tänker på. Det var heller inget jag la ner någon större tankekapacitet på innan jag gav mig in bland all denna testosteron. Det kan vara kul att skoja om alla mina män, men i jobbet har jag aldrig ägnat det en tanke. Däremot kan jag skruva på mig på en helt kvinnlig arbetsplats. Det känns ovant. Konstigt på något sätt.

Det finns tydligen någon undersökning som säger att testosteronhalten i hjärnan styr om intresset hamnar på bilar eller dockor. Tjejer med högre testosteronhalt är alltså mer inne på killgrejer och har dessutom ett bättre lokalsinne.


Det är ju jag som sköter orienteringen så fort vi lämnat tomten...
.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller fullständigt med. Jag vet vem av oss två (mig och maken) som definitivt har sämst resp. bäst lokalsinne. Låt säga att det som hänger mellan benen inte avslöjar det :-)

2009-03-25 @ 16:30:12
Postat av: Sambon

Stopp och belägg ! Vem hittar bäst i stan t.ex. ? Eller i skogen etc.



Jo, just det, sambon !

2009-03-25 @ 22:34:04
Postat av: Veronica

Det är som min älskling säger. Det är hans sambo som hittar bäst!



2009-03-26 @ 21:36:57
URL: http://softshell.blogg.se/
Postat av: Liselotte

Såg dig i tidningen idag!!

2009-03-30 @ 17:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0