Kungen är över alla här!

Kan bara vara en man i övre medelåldern. I en BMW X5. Pratandes i mobiltelefon.

Jag ska precis göra en vänstersväng med bilen ut på en vältrafikerad väg utanför jobbet. Det är då denna gubbe dyker upp, svänger av den stora vägen och ställer sin rackarns stora bil precis lagom så att han skymmer min sikt åt vänster så att jag inte kan köra ut. Japp. Ok. Tackar så mycket.
Efter att ha stått där och blockerat trafiken en stund så makar han runt mastodontbilen bakom min bil och kör utanför vägkanten för att komma runt på min högra sida. Och voila! Sikten blockerad igen. Denna gången åt höger och där står han kvar. Utan så mycket som en blick åt mitt håll.
Nästa briljanta move blev att köra ut framför mig och svänga vänster. Samma vänstersväng som jag skulle gjort för länge sedan - om det nu inte var för mannen som solen kretsar runt. Mannen som alla andra ska vänta på. Mannen som varken behöver ta hänsyn eller följa lagar och regler. Ack, vilken man.

Det är inte alla som får äran att anpassa sig efter en sådan man.

Idag var en stor dag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Han kunde nog inte ens i sin vildaste fantasi förstå varför du inte körde ut utan gjorde allt så besvärligt för honom. Ack ja!

m

2009-05-10 @ 09:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0