Taktik för utrotande av fobi

Fobier är begränsande. Begränsningar är hindrande. Hinder är i vägen. Alltså ska den här mesigheten och vekheten elimineras. Utraderas. Bort. Finito.

Vi har diskuterat lite, sambon och jag, om hur vi lämpligast ska gå tillväga. Han föreslog en havskajakkurs för nybörjare, så att jag i lugn och ro får öka svårighetsgraden och höjden på vågorna. Inte riktigt samma pang-på som det blev under friluftskursen med andra ord. Ingen dumt förslag, men ändå inte riktigt lockande.

Men jag kom på det. Själv. Alldeles nyss. Riktigt fiffigt är det. Jag ska använda samma taktik som jag mycket ovetenskapligt arbetade fram under min tidigare "vattenterapi". Fullt ös - medvetslös. Eller ja, nästan i alla fall. Men med så många kallsupar att jag hade vatten rinnande ur alla håligheter i huvudet, vatten i bihålorna, svidande ögon och ett par liter i luftrören. Jag presenterar här det vinnande förslaget:



Forspaddling!

Om jag lär mig att paddla/ta mig ner genom en fors så kan ju några stackars havsvågor inte vara något som helst problem.

Kurs nästa sommar. Vem följer med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0