Besviken, och lurad (?)

Träffade en chef innan jul och allt lät positivt, visst skulle det kunna hända saker på jobbfronten.

Träffade min närmsta chef idag. Han pratade om hur duktig han tycker att jag är och hur gärna de vill ha tillbaka mig, men "Vi kan inte erbjuda någonting". (Förutom de arbetsuppgifter som blivit liggande sedan jag gick på tjänstledighet då.) Träffade även chefen för utryckningen, där jag blivit lovad inskolning "så fort du tagit alla tentor". Han sa "Nej du, det kan eventuellt bli aktuellt tidigast till hösten. Eller våren. Kanske. Om planeterna står i linje, Haleys komet passerar på en måndag och näktergalen bajsar en stjärna på marken under fullmånens sken." (Kanske överdriver en aning, men i princip...)

De tänker inte gå med på att jag får en ny tjänst, jag måste ju förstå att de bara döper om den jag redan hade. Och någon löneförhöjning är det inte tal om, fastän jag fått ett löfte om att den skulle höjas "så fort du tagit alla tentor". Jag får vänta till lönerevisionen i mars - då lönen sätts på det arbete som utförts under året innan. Det år då jag alltså varit tjänstledig.

Om jag redan ringt upp de företag som är intresserade av mig? You bet!

Nåja. Jag har i alla fall gett min arbetsgivare chansen att uppfylla sina löften. Väljer de då att bryta dessa löften har jag ingenting emot att se mig om efter något annat.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var det någon man som blev förbigången av en ung kvinna och blev jättesur?

m

2009-01-10 @ 18:21:55
Postat av: Veronica

Ett är säkert. Situationen skulle aldrig uppkommit om jag haft ett eget klockspel mellan benen...

2009-01-11 @ 00:16:35
URL: http://softshell.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Varför är man inte förvånad... Tragiskt att det ska vara så långt in på 2000-talet. Hoppas på bättre lycka med mindre cementerade arbetsgivare - de finns, men är fortfarande alltför sällsynta.

2009-01-11 @ 17:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0